چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهم؟

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس و خود باوری

آیا تا به حال به نقش اعتماد به نفس در مراحل زندگیتان فکر کرده اید؟آیا میدانید راه های افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا با وجود تلاش های بسیار باز هم موفق نمیشوید! چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری!

چرا بعضی از افراد علی رغم داشتن مهارهای فنی _تخصصی، در جلسات مصاحبه کاری رد میشوند، ساعتها مطالعه برای کنکور منجر به رتبه درخشان نمیشود، هر بار در ارائه های دانشگاهی نمره کافی را نمیگیرند، با وجود اینکه به کلاس زبان میرود اما نمیتواند صحبت کند؟

هنگامیکه شما به اهدافتان نمیرسید، دائم خود را سرزنش میکنید و احساس سرخوردگی دارید.به نظر شما دلیل این مشکلات چیست؟ چه روشهایی برای حل این مسئله وجود دارد؟

در ادامه با سایت کیوتلنت همراه باشید

 

ماکسول مالتز یکی از بزرگترین روانشاسان دنیا معتقد است.زندگی کردن بدون خودباوری مانند رانندگی کردن با ترمز دستی بالاست

اعتماد به نفس

 

تلاش بدون ایمان به خود باعث میشود آنطور که باید موفقیت را تجربه نکنیم.روانشناسان معتقد هستند که عامل اصلی موفقیت افراد میزان خود باوریشان است.آنها معتقدند سطح اعتماد به نفس شماست که میزان موفقیت در رسیدن به اهداف را مشخص میکند و هرچه هدفهای بزرگتری داشته باشید برای رسیدن به آن باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.خودباوری یعنی اعتماد به توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای خود.زمانیکه ما به تونایی های خودمان اطمینان داشته باشیم ، برای رسیدن به آنچه که میخواهیم انگیزه و انرژی بیشتری داریم و حس خوب در زندگی ما بیشتر از قبل جریان پیدا میکند.

من میتوانم پس موفق میشوم 

                 اعتماد به نفس و خودباوری

ما قصد داریم در این مقاله به شما بگوییم که با انجام یک سری عادتهای مثبت در طول روز میتوانید سطح اعتماد به نفس خود را بالاببرید و بیشتر از همه آدمها در رسیدن به خواسته هایتان موفق شوید.

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

      ۱٫ خودتان را آنچیزی که میخواهد باشید تصور کنید.

ناپلئون هیل معتقد است که آنچه ذهن تصور میکند و به آن باور دارد، همان چیزی است که میتواند به آن برسد.

سعی کنید هر روز نسخه ای از خودتان، که به آن افتخار میکنید را تصور کنید.

       ۲٫ دائما خود را تایید کنید.

 نیکی کارنول: تایید ها ابزارهای قدرتمندی هستند تا باورهای مطلوب را در مورد خودمان ایجاد کنیم. 

برای ایجاد یک تغییر اساسی در زندگی، باید نوع نگاهمان را تغییر دهیم.انسان ها ذاتا دوست دارند آنچه را که به خودشان میگویند باور کنند. به عنوان مثال اگر از ظاهر خودتان رضایت ندارید ، وقتی در آینه نگاه می کنید ، چیزی بگویید که از شما قدردانی کند و برای آنکه مغز سریعتر جملات مثبت شما را بپذیرد سعی کنید جملات را سوالی مطرح کنید زیرا مغز به طور فیزیولوژیکی به دنبال یافتن پاسخ برای سوال است؛ مثلا به جای اینکه بگویید من آدم موفقی هستم بگویید چرا من موفق هستم؟در این وضعیت است که مغز در پاسخ به سوال شما نکات مثبت شما را یادآوری میکند.</p

  شما سالهاست که به خودتان انتقاد می کنید و این شیوه کار نکرده است. سعی کنید خودتان را تأیید کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد!

۳٫ روی موفقیتهای خود تمرکز کنید تا برنده شوید

       برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی، باید روی موفقیتهای خود تمرکز و شکست ها را فراموش کنیم

 

اعتماد به نفس

سعی کنید لیستی از موفقیتهای کوچک و بزرگ خود را تهیه کنید و به جای اینکه تمام وقت خود را صرف تمرکز روی لیست “to do” بگذارید، به بررسی لیست ” done” اختصاص دهید.این تمرین باعث ایجاد جریانی حاصل از حس خوب دستاوردهایتان میشود و پرانرژی و با انگیزه تر از دیگران برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.در این تمرین هر بار موفقیت جدید را به لیست قبلی اضافه کنید این عادت رفتاری در مدت زمان کوتاهی به رشد اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد.

        ۴٫به دیگران کمک کنید

        شاید بارها تجربه کرده اید که بعد از کمک به دیگران حس خوبی درون شما ایجاد میشود.

زیرا توانسته اید در حل مشکل او شریک باشید مثلا زمانیکه در حل تمرین کلاسی به دوستت کمک میکنی سوال را حل کند یا به همکارت کمک میکنی تا بتواند از اکسل گزارش بگیرد درست در همین لحظه شما فکر کنید که فرد توانمندتری نسبت به دوست یا همکارتان هستید و به نوعی حس اعتماد به نفس شما تقویت میشود.

        ۵٫مراقب خودتان باشید

       خودباوری حاصل ترکیبی از سلامت جسمی، عاطفی و سلامت اجتماعی افراد است.

سعی کنید ورزشکار باشید نه هر روز اما روزهایی در هفته را به ورزش و پیاده روی اختصاص دهید، طوری لباس بپوشید که از دیدن خودتان در آیینه لذت ببرید و رژیم غذایی خود را داشته باشید تا بتوانید به سطح ایده آلی از آن برسید.

        ۶٫مرزهای شخصی برای خود ایجاد کنید

 تعریف کسی را از زندگی خود قبول نکنید، بلکه خود را تعریف کنید.

 هیچوقت اجازه ندهید دیگران قربانیتان کنند.در رفتار و گفتار خود سعی کنید حد و مرزها را مشخص کنید تا دیگران به خود اجازه ندهند با رفتار و کلامشان در ارتباط با شما احساس بدی درون شما ایجاد کنند تا منجر به حس خود کم بینی در شما شوند.

       ۷٫آرزو نکنید فرد دیگری باشید

 مرلین مونرو:این که آرزو دارید شخص دیگری باشید ، هدر دادن شخصی است که شما هستید.

هر انسانی میتواند به بهترین نسخه از خودش تبدیل شود نه به فرد دیگری.افرادی که به خودشان را باور ندارند، دیگران را بهتر یا لایق تر از خود می دانند. به جای این تفکر، خود را در برابر همه قرار دهید و به چالش بکشید تا بیاموزید که رمز موفقیت آنها و اینکه باعث شده فکر کنید از شما بهتر هستند چیست؟ دیگران را الگو قراردهید تا بتوانید بهترین خود باشید در اینصورت خواهید دید که بیشتر از قبل به خود اعتماد خواهید داشت.

۸٫به دیگران لبخند بزنید و ارتباط چشمی داشته باشید

اعتماد به نفس

وقتی با یک لبخند گرم ، صمیمانه و تماس چشمی ملایم شروع به تعامل با دیگران میکنید به آنها میگویید که فرد مورد اعتمادی هستید با این کار باعث میشوید که فرد احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشد.همانطور که شروع به تعامل بهتر با دیگران میکنید، اعتماد به نفس شما نیز رشد میکند.

۹٫ایرادات خود را بپذیرید

         هیچ انسانی کامل نبوده و نخواهد بود

به جای آنکه به دنبال کمال باشید، از تجربه ها درس بگیرید و تلاش کنید که دفعه بعد بهتر از قبل عمل کنید. اگر قبل از اقدام، منتظر کمال هستید باید بدانید بدون دریافت بازخورد هیچ پیشرفتی حاصل نمیشود که به خودباوری شما کمک کند.

 

در مقاله بعدی قصد داریم راه های افزایش اعتماد به نفس خلاق را در کودکان و نوجوانان بیان کنیم. با ما همراه ما باشید.

 

نوشته: سمیرا حسینی

 

منابع:

www.entrepreneur.com

www.liveyourtruestory.com

 

بدون پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمام حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به QTalent می باشد

ورود با حساب های شما

اطلاعات حساب خود را فراموش کرده اید